||Just Katy Perry||

||Just Katy Perry||

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 51299
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



باشگاه فوتبال یوونتوس (به انگلیسی: Juventus Football Club) که با نام‌های یوونتوس و یا یووه نیز شناخته می‌شود، نام باشگاه فوتبال حرفه‌ای ایتالیایی است که در تورین ایتالیا قرار دارد. این باشگاه سومین باشگاه قدیمی ایتالیا محسوب می‌شود و به جز فصل ۰۷–۲۰۰۶، همواره در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا حضور داشته‌است.

این باشگاه در سال ۱۸۹۷ توسط چند دانشجوی تورینی و با نام باشگاه ورزشی یوونتوس بنیانگذاری شد. این باشگاه از سال ۱۹۲۳ توسط اداره می‌شود. یوونتوس موفق‌ترین باشگاه ایتالیایی و یکی از پرافتخارترین و مشهورترین باشگاه‌های جهان است.

تاریخچه

Historic first ever Juventus club shot, 1898

تاسیس یوونتوس در اولین روز ماه نوامبر بر روی نیمکتی در خیابان ره اومبرتو توسط گروهی جوان که در دبیرستان فوتبال داشتند آغاز شد و به این ترتیب یوونتوس در تاریخ ۱ نوامبر ۱۸۹۷ در تورینو متولد شد. مجموعه‌ای که برای بازی فوتبال، تفریح و لذت بردن از فوتبال و خواسته‌ها و ایده‌های نو توسط شاگردان مدرسه ماسیمو

اولین دیدار این تیم تازه تاسیس با حضور جوانان و دوستداران در تئاتر ساختمان دارما برگزار شد. در نخستین سخنان خود از خواسته‌های بزرگ باشگاه صحبت می‌کند، وی تاکید دارد با شروع فصل پاییز خواسته و آرزویی که از مدتها پیش داشته‌اند به وقوع پیوست.

ایوجنیو و انریکو تصمیم مهمی در زندگی خود گرفته بودند و خواستار داشتن یک باشگاه حرفه و بزرگ فوتبال بودند، بنابر این زمانی که با شوق جوانان روبرو شدند با قاطعیت بیشتری برنامه و کار خود را ادامه دادند.

نخستین محل باشگاه

سرانجام برادران کنفاری در دفتر کوچک خود در خیابان ده اومبرتو۴۲ تشکیل جلسه می‌دهند، جلسه‌ای که با حضور مسئولین ابتدایی و بازیکنان و جوانان عاشق فوتبال برگزار می‌شود و اخرین اندیشه این جوانان که رویای داشتن مقر و محلی برای باشگاه‌است مطرح می‌شود، برادران کنفاری می‌دانند که برای داشتن یک تیم بزرگ می‌بایست محلی مناسب تهیه نمایند، این دو جوان خیلی زود ساختمانی با چهار اتاق و یک حیات پیدا می‌کنند که می‌توانست محلی مناسب برای یک تیم جوان و تازه تاسیس باشد.

نامگذاری باشگاه

با تشکیل یک تیم جوان و مشخص شدن محل استقرار تیم، وظیفه‌ای دیگری نیز بر شانه‌های تاسیس کنندگان سنگینی می‌کرد، این باشگاه می‌بایست نامی برای خود داشته باشد، بار دیگر براداران کنفاری جلسه‌ای تشکیل دادند و سه نام، جامعه‌ای که با قدرت پیش می‌رود، جامعه ورزشی ماسیمو داتزلیو و باشگاه ورزشی یوونتوس مد نظر گرفته شد. با توجه به جوانی باشگاه و جوانانی که با عشق فراوان دراین تیم بازی می‌کردند، گروه تصمیم گرفت نام باشگاه ورزشی یوونتوس را انتخاب نماید و به این ترتیب و با تایید گروه، باشگاه ورزشی یوونتوس نام گذاری شد.. گفتنی است که کلمه یوونتوس ریشه‌ای لاتین دارد و به معنای جوان و یا جوانان است. ایوجنیو کنفاری نخستین مدیر یوونتوس خیلی زود پست ریاست را رها کرد و برادراش انریکو از سال ۱۸۹۸ به ریاست باشگاه رسید. پس از این تغییر در سطح مدیریت، باشگاه برای نخستین بار محل خود را به ساختمانی سه اتاقه همراه با یک حیاط به نام کروچتا در خیابان پیاتزای ۴ تغییر می‌دهد.

نخستین دیدار رسمی یوونتوس

تیم یوونتوس در سال ۱۹۰۳

یووه ابتدا به صورت غیر حرفه‌ای در رقابت‌های مختلف حاضر می‌شود و در نهایت بیانکونری‌ها اولین حضورشان را در رقابت‌های قهرمانی در سال ۱۹۰۰ تجربه می‌کنند. نخستین بازی رسمی در تاریخ ۱۱ مارس ۱۹۰۰ برابر تورینو است که با شکست همراه می‌شود. سپس در سال ۱۹۰۱ به نیمه نهایی می‌رسند و در سال‌های ۱۹۰۳ و ۱۹۰۴ در دیدار فینال برابر جنوا تن به شکست می‌دهند.

رنگ پیراهن یوونتوس

لباس نخستین این تیم پیراهن‌های صورتی بود که بعدها رنگ خود را به راه راه سیاه و صورتی تغییر داد؛ ناهماهنگی این رنگ‌ها نارضایتی مدیران ان زمان یووه را به وجود آورده بود و در نهایت صورتی جای خود را به رنگ سفید داد تا رنگ محبوب سیاه و سفید فعلی به وجود آید، و خیلی زود با کسب اولین افتخار نزد هواداران محبوب شد. البته در اولین دیدار با پیراهن جدید برابر جنوا شکست خورد و در ادامه چند شکست دیگر بداقبالی این رنگ را نشان داد با این حال مدیران تصمیم گرفتند خود را با رنگ پیراهن‌های جدید تطبیق دهند و سرانجام دو سال بعد یوونتوس با این پیراهن اولین اسکودتوی خود را در سال ۱۹۰۵ فتح کرد، این قهرمانی در زمان مدیریت الفردو دیک به دست امد، مدیری که سال‌ها بعد به باشگاه رقیب تورینو پیوست.

تاریخچه مختصر باشگاه یوونتوس

از روی یک نیمکت رویایی بزرگ اغاز شد (۱۸۹۷)

اولین اسکودتوی یوونتوس (۱۹۰۵–۱۸۹۸)

همراه با شروع جنگ جهانی اول (۱۹۲۳–۱۹۰۶)

دومین اسکودتوی یوونتوس (۱۹۲۹–۱۹۲۳)

دوران طلایی و رویایی یوونتوس (۱۹۳۵–۱۹۳۰)

در حاشیه جنگ جهانی دوم (۱۹۴۹–۱۹۳۵)

اولین اسکودتوی بونیپرتی (۱۹۵۷–۱۹۴۹)

دوران شکوه سیوری و چارلز (۱۹۶۱–۱۹۵۷)

همراه هررا اسکودتوی دیگری از ان یووه شد (۱۹۶۹–۱۹۶۱)

سه اسکودتوی دیگر به افتخارات باشگاه افزوده شد (۱۹۷۶–۱۹۶۹)

اولین اسکودتوی جیووانی تراپاتونی (۱۹۸۲–۱۹۷۶)

دوران شکوه میشل پلاتینی (۱۹۸۶–۱۹۸۲)

دوران شکوه دینو زوف (۱۹۹۰–۱۹۸۶)

اغاز نه سال باشکوه (۱۹۹۴–۱۹۹۱)

جام‌هایی که با مارچلو لیپی به دست امد (۱۹۹۸–۱۹۹۵)

آغاز حرکتی نو با مربیگری کارلو آنچلوتی (۲۰۰۱–۱۹۹۹)

مارچلو لیپی بار دیگر در کنار بانوی پیر بود (۲۰۰۳–۲۰۰۲)

همراه مربی سابق آ اس رم، کاپلو بازیکنانی نظیر امرسون و زلاتان ابراهیموویچ راهی یووه شدند (۲۰۰۶–۲۰۰۴)

تبعید به سری ب و قهرمانی در رقابت‌های سری ب همراه با دیدیه دشان (۲۰۰۶–۲۰۰۷)

ایستادن در جایگاه سوم و عنوان آقای گلی رقابت‌ها توسط الساندرو دل پیرو (۲۰۰۸–۲۰۰۷)

ایستادن در رده دوم سری آ و رقابت نزدیک تا آخرین هفته با رقیب دیرینه اینتر میلان، در کنار خداحافظی پاول ندود (۲۰۰۸–۲۰۰۷)

فصلی سیاه همراه با ناکامی‌های متعدد در کنار برکناری چیرو فرارا و بازگشت یک آنیلی در سمت مدیریت یووه (۲۰۱۰–۲۰۰۹)

حضور و تغییرات متعدد در ترکیب اصلی یووه و خداحافظی بازیکنان بزرگی نظیر دیوید ترزگه و مائورو کامورانزی (۲۰۱۱–۲۰۱۰)

حضور آنتونیو کونته و تغییرات متعدد در ترکیب اصلی یووه و خداحافظی بازیکن بزرگی نظیر الکس دل‌پیرو (۲۰۱۱–۲۰۱۲)

قهرمانی یوونتوس برای سی‌امین بار در سری‌آ ایتالیا با پشت سرگذاشن یک فصل بدون شکست (۲۰۱۱-۲۰۱۲)

قهرمانی متوالی و بلامنازع یوونتوس برای سی و یکمین بار در سری‌آ ایتالیا و قرارگرفتن در جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۱۲-۲۰۱۳)

ماجرای کالچو پولی

پس از پایان سال ۲۰۰۶، دادگاه ایتالیا که ۲ سال به صورت مخفی مکالمات سران باشگاهای سری آ را ضبط می‌کرد به تحقیق در مورد فساد و تبانی در فوتبال ایتالیا پرداخت. مکالمات مدیر باشگاه یوونتوس با رئیس کمیته داوران و مدارک به دست آمده از باشگاه‌های متقلب ایتالیا تبانی چندین ساله آنها را برملا کرد. در نهایت یوونتوس به جرم فساد و تبانی با داوران به دسته پائین تر سقوط کرد و ۲ قهرمانی آخر این تیم پس گرفته شد. همچنین درآوریل ۲۰۰۷ لا رپوبلیکا جزییات تازه‌ای را در بارهٔ کالچو پولی افشا کرد که طی آن مشخص کرد که [۱] در ژوئن ۲۰۰۸ یوونتوس بار دیگر و این بار به مبلغ ۳۰۰٫۰۰۰ یورو جریمه شد.[۲] کالچوپولی 2 در سال 2011 مدارک جدیدی به دست آمد که نشان میداد یوونتوس فقط ماده ی ۱ را نقض کرده بود که جریمه ش جریمه نقدی و حداکثر کسر امتیازه است و این میلان، اینترمیلان و لیورنو بودن که باید به سری بی فرستاده میشدند جون ماده ی ۶ را نقض کرده بودند.اما چون ۵ سال از پرونده گذشته بود شامل قانون گذر زمان شد و پرونده دیگر قابل رسیدگی قضایی نبود. بعد از کالچو پولی ۲ نام یوونتوس پس از پنج سال مبارزه برای عدالت و تطهیر خود به عنوان برنده ی اخلاقی‌ و سربلند این ماجرا نمایان شد و یوونتوس برنده این پرونده از نظر آبرو شد [۳]

بازیکنان کنونی یوونتوس

تا ۲۸ اوت ۲۰۱۳

شماره پستبازیکن
۱ پرچم ایتالیا دروازه‌بان جانلوئیجی بوفون (کاپیتان اول)
۳ پرچم ایتالیا دفاع جورجیو کیه‌لینی (کاپیتان دوم)
۴ پرچم اروگوئه دفاع مارتین کاسرس
۵ پرچم ایتالیا دفاع آنجلو اوگبونا
۶ پرچم فرانسه هافبک پل پوگبا
۷ پرچم ایتالیا هافبک سیمونه په‌په
۸ پرچم ایتالیا هافبک کلودیو مارکیزیو (کاپیتان سوم)
۹ پرچم مونته‌نگرو مهاجم میرکو ووچینیچ
۱۰ پرچم آرژانتین مهاجم کارلوس توس
۱۱ پرچم ایتالیا دفاع پائولو ده چلیه
۱۲ پرچم ایتالیا مهاجم سباستین جووینکو
۱۳ پرچم ایتالیا دفاع
۱۴ پرچم اسپانیا مهاجم فرناندو یورنته
 
شماره پستبازیکن
۱۵ پرچم ایتالیا دفاع آندره‌آ بارزالی
۱۶ پرچم ایتالیا دفاع مارکو موتا
۱۹ پرچم ایتالیا دفاع لئوناردو بونوچی
۲۰ پرچم ایتالیا هافبک
۲۱ پرچم ایتالیا هافبک آندره‌آ پیرلو
۲۲ پرچم غنا هافبک
۲۳ پرچم شیلی هافبک آرتورو ویدال
۲۴ پرچم هلند هافبک
۲۶ پرچم سوئیس دفاع
۲۷ پرچم ایتالیا مهاجم
۳۰ پرچم ایتالیا دروازه‌بان
۳۳ پرچم شیلی هافبک
۳۴ پرچم برزیل دروازه‌بان نظرات شما عزیزان:

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط mohi
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :